1 Ağustos 2021

Mardin'de Bir Gece

Halid Abay

Mardius Tarihi Konak dan yazıyorum bu notlarımı. Yer mardin. Burada kalıyorum. 2013 ağustos / Gösterişli bir mekan ama eski şeyler hoşuma gitmiyor künk gibi, eski yatak başı gibi, eski sandık gibi. Zehirli akrep vakası çok oluyor diye duyunca uyku zaten sıcak tutmadı. Neyse Bir saat kadar önce tam gece yarısını biraz geçmişken ulu camii ve diğer camilerden de yankı ile sela okundu.

Şunu kulaklarımla duydum.

Üstelik eski zabit filan efendi filan oğlu vefat etmiştir cenazesi 01.30 da ulu camiden kalkacaktır tüm hemşerilere duyrulur.  

Camii çok yakın.

Zaten uyku yok çıktım sokağa yürüdüm gittim. Gerçekten cenaze için ciddi kalabalık geldi ve karanlıkta kılıp hemen orada defnettiler. 

Araştırma sonucum

Ağustos ayı bölge 40 derece üstü sıcak günün her saati bekletmeden vakit arası dahil defnetmek adetleri imiş bölgenin. Üstelik süryani ve ya farklı tipte kişiler de var onlar da böyle yapıyorlar imiş.

Birine yaklaştım ona da sordum, "cenaze beklemez" dedi

Çok hayret ettim dedim gece 01.50 cenaze çıkışı çorba dükkanında sohbet ettim 

Adam da bana hayret edip "bekletip turşusunu mu kuracaklar" dedi!

Saygısızlık değil mi bu dedim

Bizde ölüye saygısızlık olmaz hürmet olur dedi.

Bölge ateş çemberi
Hem sıcaktan yanıyor,
Hem her an ateş almaya meyilli insan kaynıyor. 

Öğlen sokakta insan yok. Dükkanlar kapalı.

Terminal binası inşaat ve her yer tozlu ve kuru. İstanbuldan günde mardine dört uçuş olması hayret. 

Zinciriye Medresesi bi de PTT binası ile eski mardini resimle satmak çok kolay. Bir de resimleri bırakıp sıcağını anlatsalar kim gelip gider merak ederim. 



İlâve notlar 

Fakir sokaklar ama lüks araba çok. Üstelik fazla lüks araba çokluğu dikkat çekiyor.

Kahvede 3 bardak çay içtim varsa bir TL bırak yoksa bizden dedi.

1 liraya dondurma aldım.

5 lira çorba ve su içtim.

Gözünü sevdiğim istanbul! bu paraları orada emeğe değil bahşiş olarak versem iade eder kötü adam olurum.